Azərbaycan-Traxtor
به زبان سرخم خنديدي - انقلابه سبزت را به نظاره نشستم - در مرگ درياچه ام سکوت مکن - تا به وداع خليجت نخندم

محلی که «برده های جنسی» در امارات نگهداری می‌شوند

 

 

 

100467 محلی که «برده های جنسی» در امارات نگهداری می‌شوند!؟

از بیرون تفاوتی با دیگر ویلاهای لوکس موجود در این منطقه امیرنشین ثروتمند در دبی ندارد، اما این ساختمانی مدرن اسراری از وحشت و تباهی قرن ۲۱ را در دل خود جای داده است.
پناهگاه «Ewa’a» مامنی برای دختران و زنانی است که زندگی شان با اشک و درد عجین شده است.
در ابتدا دختر ۱۵ ساله ای را ملاقات کردیم که نمی خواست به ما در مورد هویتش یا تجربیاتش چیزی بگوید. او وظیفه داشت ۶ زن قربانی را به ما معرفی کند که همگی از او مسن تر بودند، اما یادآوری این نکته ضروری است که در گذشته حتی دختران ۱۱ و ۱۲ ساله هم در این پناهگاه تحت حمایت قرار داشته اند.
به گفته مسئولین پناهگاه همه این زنان به صورت قاچاق به امارات آمده و مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. مسئولین به ما توضیح دادند که چگونه این زنان مورد تجاوز قرار گرفته، حبس شده و به اجبار وادار به فحشا شده اند.

یکی از این زنان به ما می گوید وقتی می خواست به امارات بیاید به او وعده کار در یک سوپر مارکت داده شده بود اما هنگامی که به این کشور وارد شد او را مجبور به «کسب و کار سیاه» نمودند، چیزی که او مایل نیست بیشتر از این در موردش توضیح دهد.
یکی دیگر از این زنان می گوید که او مدت یک سال در اسارت قاچاقچیان انسان بوده و توسط آنها زندانی بوده است.
هماهنگ کننده رسانه ای پناهگاه«Ewa’a»، «مداوی السعود»،  به ما گفت که بسیاری از این زنان در جستجوی کار به امارات متحده عربی می آیند. قاچاقچیان انسان معمولاً وعده درآمد بالا و ویزای قانونی به آنها می دهند، اما همه این وعده ها دروغ است.
این پناهگاه که سعی می کند آدرسش در ابوظبی ناشناس بماند در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده و بنا به آماری که منتشر نموده تا کنون ۳۸ زن و کودک را در خود پناه داده است.

«Ewa’a» یک سازمان غیر دولتی است که از گروههای خیریه کمک مالی می گیرد، از جمله مؤسسات خیریه ای  که توسط خاندان سلطنتی امارات متحده عربی تاسیس شده است.

این مرکز همچنین دو پناهگاه دیگر در «شارجه» و «رأس الخیمه» دایر نموده و قربانیان معمولا توسط پلیس، بیمارستانها و سازمانهای مذهبی به این مرکز معرفی می شوند. این مرکز علاوه بر در اختیار قرار دادن سرپناه، اقدامات حفاظتی دیگری از جمله مراقبتهای پزشکی و روانی، دوره های آموزش کامپیوتر و زبان نیز به پناهجویان ارائه می کند. مرکز در صورت لزوم به قربانیان کمکهای حقوقی نیز ارائه می دهد.

اکثر قربانیان این مرکز ۲ تا ۶ ماه در پناهگاه تحت مراقبت قرار می گیرند و هنگامی که بهبود یافتند به کشورهایشان بازگردانده می شوند. با وجود این، «مداوی السعود» می گوید برخی از قربانیان که توسط خانواده هایشان به فروش رسیده و یا بنا به دلایل موثق قادر به بازگشت نیستند، به کشورشان بازگزدانده نمی شوند.
وی می گوید ما کسانی را که به این دلایل مایل به بازگشت به کشور خود نیستند به «کمیساریایی عالی پناهندگان سازمان ملل» معرفی می کنیم تا بدین وسیله آنها بتوانند مجدداً در یک کشور دیگر ساکن شوند، چرا که دولت امارات به این گونه پناهندگان اجازه اقامت در این کشور را نمی دهد.

مسئولین این مرکز می گویند قربانیان ساکن در اینجا به تحقیقات پلیسی و قضایی برای بازداشت قاچاقچیان انسان کمک می کنند و تنها در سال ۲۰۰۹ از این طریق ۲۸ قاچاقچی انسان در دادگاهها محکوم شدند که البته این فقط گام کوچکی در مبارزه با قاچاق انسان است.
«سارا شهیل»، مدیر اجرایی پناهگاه «Ewa’a» می گوید که «هدف و آرزوی نهایی من این است که پدیده قاچاق انسان در امارات ریشه کن شده تا دیگر نیازی به برپایی چنین پناهگاههایی برای قربانیان وجود نداشته باشد»

طبق ماده ۵۱ قانون فدرال امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۶ به تصویب رسیده، «قاچاق انسان شامل هر گونه به کارگیری، حمل و نقل، انتقال، مخفی کردن یا تحویل انسانها تعریف شده به صورتی که از تهدید، زور یا دیگر اشکال اجبار استفاده شود، مثل آدم ربایی، کلاهبرداری، فریب، سوء استفاده از قدرت یا موقعیت، سوء استفاده از آسیب پذیری شخص یا دادن و گرفتن پول برای کسب رضایت یک فرد که بر فرد دیگری کنترل داشته و قصد بهره کشی از او را داشته باشد.» و بهره کشی «شامل همه اشکال بهره کشی جنسی، کار اجباری، برده داری، اعمال شبه برده دارانه یا جداسازی اندام فرد» تعریف شده است.
 
 

فرق بین مهندس و كارگر افغانی

فرق بین مهندس و كارگر افغانی

موضوع : درآمد روزانه

مهندس: برو آخر برج -افغانی:20 تا 25 هزار تومان عندالمطالب


موضوع :کارکرد روزانه

مهندس:8 تا -10 ساعت- افغانی :6تا 8 ساعت

موضوع :ساعت خواب

مهندس : 4تا 6 ساعت -افغانی10:ساعت شب + 2 ساعت ظهر

موضوع:فاصله منزل تا محل کار

مهندس:10تا 50 کیلومتر- افغانی:5 تا 20 متر


موضوع :درآمد ماهیانه

مهندس:250تا 400 هزار تومان -افغانی:500 تا 700 هزار تومان

موضوع مالیات

مهندس:هر چی زور برسه -افغانی:هــــــــــــــــــــــــ ـا !!!!

موضوع :بیمه

مهندس:40تا 80 هزار تومان- افغانی:ای بابا

موضوع :طول مدت تحصیلات

مهندس:16تا 25 سال- افغانی:تحصیلات چیه....؟!!!

موضوع :وسیله کار

مهندس:مغز + خودکار بیک + زبان -افغانی:کلنگ + بیل + فرغون

موضوع :امید به زندگی

مهندس:40تا 50 سال- افغانی:120سال

دریاچه ارومیه در بدترین حالت ممکن

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش بیش از حد آب دریاچه ارومیه میزان شوری آب این تالاب به 340 گرم در لیتر رسید.   به گزارش ارک قالاسی از مهر، حسن عباس نژاد بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سطح آب دریاچه ارومیه در مقایسه با 14سال گذشته شش و نیم متر کاهش یافته است


وی ادامه داد: تراز ارتفاع فعلی آب دریاچه ارومیه از سطح دریاهای آزاد یک هزار و 271 و 48 صدم متر است که این میزان نسبت به تراز اکولوژیکی نیز دو و نیم متر کاهش یافته است.عباس نژاد میانگین نمک در آب دریاچه ارومیه را در شرایط عادی بین 180 تا 220 گرم در لیتر عنوان کرد و افزود : در حال حاضر وضعیت شوری آب دریاچه ارومیه به فوق اشباع که بیش از 340 گرم در هر لیتر است رسیده است که این امر حیات تنها موجود زنده این زیست بوم را با تهدید جدی مواجه کرده است.وی کاهش نزولات جوی، کاهش روان آبهای سطحی و استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی را از مهمترین علت های کاهش میزان آب دریاچه ارومیه عنوان کرد.مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با کاهش آب دریاچه ارومیه در حال حاضر 200 تا 250 هزار هکتار از زمین های اطراف دریاچه ارومیه به شوره زار تبدیل شده است.عباس نژاد انتقال آب از حوزه های اطراف، بارور کردن ابرها، افزایش راندمان آبیاری، بهبود الگوی کشت و رعایت حق آب دریاچه ارومیه را از مهمترین برنامه ها برای بر طرف کردن بحران آب دریاچه ارومیه در سالهای آینده عنوان کرد

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • کریس رونالدو و نامزدش روی سکوهای برنابئو/عکس

    او به همراه نامزدش ایرنا شایک روسی شاهد این بازی بود . شایعات زیادی مبنی بر ازدواج این دو در تابستان شنیده می شود وبرخی از روزنامه های پرتغالی حتی از انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی توسط مادر کریس رونالدو خبر داده اند

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • Azərbaycan

    Azərbaycan

    TRAXTOOOOR

     

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • وحید با وجودی که ازدواج کرده ، بازدرخواست رابطه دارد وگرنه

    پرشین وی: ترم اول دانشگاه بودم که با وحيد آشنا شدم که کاش حد ارتباطم را با نامحرم رعايت مي کردم . او پسر خوش برخورد و با کلاسي بود و در لابه لاي حرف هايش ابراز عشق و علاقه مي کرد. اين پسر جوان انتظار داشت که مدتي به طور مخفيانه با هم رابطه داشته باشيم ولي اين پيشنهاد را نپذيرفتم و موضوع را به پدر و مادرم اطلاع دادم. من از پسر مورد علاقه ام نيز خواستم در اين باره با خانواده اش صحبت کند. «الهام» که براي مشاوره به دايره اجتماعي کلانتري احمدآباد مشهد مراجعه کرده بود افزود: وحيد يک روز همراه دايي و زن دايي اش به خانه ما آمد و آن ها ادعا مي کردند که پدر و مادرش افراد بسيار تعصبي هستند و احساسات فرزندشان را درک نمي کنند. دايي وحيد به پدرم تعهد داد که در صورت آشنايي بيشتر و توافق براي ازدواج، خودش پيش قدم خواهد شد و حتي از نظر اقتصادي نيز خواهرزاده اش را پشتيباني خواهد کرد. پدر و مادرم که اين نوع خواستگاري را نوعي توهين تلقي مي کردند عصباني شدند و اظهار داشتند خواستگار دخترمان بايد با پدر و مادرش به خانه ما بيايد و قرار نيست قبل از عقد و نامزدي رسمي رفت و آمدي وجود داشته باشد. با اين شرط والدينم، وحيد قول داد که به زودي همراه پدر و مادرش به خواستگاري ام خواهد آمد. پسر مورد علاقه ام روز بعد از مراسم خواستگاري، در دانشگاه مرا ديد و گفت حاضر است جانش را برايم فدا کند و بدون من مي ميرد. با شنيدن اين جملات احساسي، هيجاني شدم و دلم براي او خيلي سوخت. متاسفانه ارتباط خودم را بدون اطلاع خانواده ام با پسري که ادعاهاي زيادي داشت ادامه دادم و وحيد هميشه مي گفت پدر و مادرت احساسات تو را درک نمي کنند و اگر حرف دايي ام را جدي مي گرفتند الان ما به طور رسمي زن و شوهر بوديم. من تحت تاثير اين حرف ها نسبت به والدينم بدبين شدم و کم کم از آن ها فاصله گرفتم اما افسوس که نمي دانستم فاصله گرفتن از پدر و مادري که خوشبختي ام را مي خواستند باعث مي شود تا به دام هوس هاي شيطاني وحيد بيفتم و ... پسر مورد علاقه ام با حيله و نيرنگ فريبم داد و مدتي از اين ماجرا گذشت. منتظر بودم تا او همراه خانواده اش به خواستگاري ام بيايد ولي هر روز بهانه اي جور مي کرد و مي گفت خانواده اش با اين ازدواج موافق نيستند. وحيد پس از چند روز غيبت، وقتي به دانشگاه برگشت شيريني عروسي با دختر عمويش را پخش کرد. من در اين بازي شوم قرباني احساسات خودم شدم و تاسف آورتر اين که وحيد هنوز هم دست بردار نيست و مي گويد بايد به رابطه مخفيانه مان ادامه بدهيم در غير اين صورت مدارک و عکس هايي در اختيار دارد که مي تواند آبرو و حيثيتم را به باد بدهد.

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • مژده كاملترين كتاب شناخت زنان

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:كاملترين كتاب شناخت زنان,
  • پارسي را پاس بداريم تركي را ترك بكنيم

    ۱- پارسی را بعنوان 33مین گویش زبان عربی پاس بداریم - تورکی را بعنوان سومین زبان بيش تر پاس بداريم

    ۲- پارسي را با 60 ميليون متكلم پاس بداريم -تركي را با 360 ميليون متكلم يش تر پاس بداريم

    3. پارسي را با 2500 سال قدمت پاس بداريم -تركي را با 7200 سال قدمت يش تر پاس بداريم

    4. پارسي را با 4000 وا‍‍‍ژه ي اصيل پاس بداريم -تركي را با 100000 واژه ي اصيل يش تر پاس بداريم

    5. پارسي را با 60 تا 70 فعل اصلي پاس بداريم -تركي را با سه هزارو پانصد فعل اصلي يش تر پاس بداريم

    ۶. پارسي با شاهنامه پاس بداريم -تركي با دده قورقود حماسه سرا يش تر پاس بداريم

    ۷- پارسي عاري از قوانين آوايي را پاس بداريم -تركي با وقانين ملوديك بين اصوات و حروف را يش تر پاس بداريم

    ۸ - پارسي را كه هرگز خط نگارش نداشته پاس بداريم -تركي صاحب اولين دومين و سومين خط بشري را يش تر پاس بداريم

    ۹- پارسي را بعنوان زبان شعر پاس بداريم -تركي را بعنوان زبان استاندارد ارسال ديتاي رادارهاي جهان يش تر پاس بداريم

    10- پارسي را بخاطر عدم كارايي در كامپيوترو اينترنت پاس بداريم -تركي را بعنوان استاندارد پايه فونتيكي ويندوزو زبان اصلی گوگل يش تر پاس بداريم

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:پارسي را پاس بداريم تركي را ترك بكنيم,پارس,ترك,فارس و ترك,
  • مقایسه ترکیه با ایران

    اخبار ترکیه :  وزیر فرهنگ کشور ترکیه اعلام کرد که ما تا زبان ترکی را اولین زبان دنیا نکنیم از توسعه ی زبان ترکی در تمام دنیا دست نخواهیم کشید.(این ترکیه این هم ما،که حتی به زبان خود هم نمیتوانیم و نمیگذارند و نمیخواهیم که بنویسیم و بخوانیم ؟؟؟؟)

     
    اخبار ايران:در فلسطین یک نفر در اثر شلیک گلوله شهید شد.(به جهنم ،به من چه آخه،این هم شد اخبار؟!)

     

    رکلام ترکیه(پیامهای بازرگانی):100 نفر میان جمع میشن یک قلب درست میشه که با خم شدن افراد این قلب به صورت تپش قلب دیده میشه و...

     
    پیامهای بازرگانی ایران:طرف میکروفونو گرفته دستش در عرض دو ثانیه میگه ماکارونی سوسو!!!!!ها ها ها!!!

     

    کانال ترکیه ای:برنامه ی گشت و گذر در ممالک دنیا داره و همه ی جاهای دنیا رو نشون میده(خیابانها و جاهای گشتنی و ...)

     
    کانال شبکه ی 3 ایران:برنامه گشت و گذار در کربلا و فلستین و افغانستان.

     

    خیلی جالب است بدانید که در تظاهراتی که در آذربایجان بود با آن همه آدم داد و هوار و آتش سوزی ها و در گیریها و زد و خور ها و 160 نفر شهید شده وحدوداً 10000 نفر دستگیر شده و100 ها نفر مجروح شده و ...را اخبار ایران یک بار هم نگفت که هیچ بر عکس گفت که چند نفر اجنبی و لات در بیرون داشتند اغتشاش میکردند و به اسلام هم توهین میکردند!!!!!!!ها ها ها !!!!!! و لی من خودم دیدم که در افغانستان کمتر از 40 نفر در آمده بودند بیرون و داشتند سنگ پرتاب میکردند به ماشینهای امریکاییها !!!!آنها را با آب و تاب چنان فراوانی داشت میگفت که انگار چی شده
     


    جالب است بدانید که ترکیه تنها کشوری را که به عنوان برادر به خود معرفی کرده است کشور آذربایجان هست.

      Azərbaycan-Turkish

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:مقایسه ترکیه با ایران,
  • روایت از زندگی و مرگ بن لادن ؛ ناگفتنی ها درباره اسامه

    یک تحلیلگر آمریکایی اخیرا در مقاله ای نوشت: بن لادن از شخصیتهای انگشت شمار در جهان بود که درباره وی داستانها و مسائل ریز و درشت بسیاری همچنان افشا نشده است.



    به گزارش خبرگزاری مهر، "پیتر برگن" مدیر مرکز تحقیقاتی "نیو امریکا فاندیشن" در مقاله ای نوشت : درباره زندگی و مرگ بن لادن داستانهای زیادی وجود دارد که به اختصار به پنج مورد از آن اشاره می کنیم :



    1) "سیا" سازنده بن لادن



    برخی در اینجا معتقد به نظریه توطئه هستند و  تاکید دارند که عملیات 11 سپتامبر توسط جاسوسی رانده شده انجام شد که تصمیم گرفت علیه دوستان پیشین خود شورش کند. تا جایی که "مایکل مور" کارگردان معروف آمریکایی پس از حوادث 11 سپتامبر تاکید کرد: یک غول ترسناک به نام اسامه بن لادن ساختیم که در مدرسه تروریستی سیا آموزش دیده بود!



    2) نفرت از آزادی آمریکایی



    "جرج بوش" 9 روز پس از حملات 11 سپتامبر در برابر کنگره آمریکا اظهار داشت : آنها از آزادی ما نفرت دارند، آزادی ادیان، آزادی بیان، آزادی رای دادن و ..." . اما بن لادن هرگز یک بار هم درباره آزادی و یا اصول آمریکایی سخن نگفت. وی در سخنانش حتی به ایده جنگ صلیبی هم زیاد معتقد نشان نمی داد. سرکرده القاعده بیشتر درباره سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه صحبت می کرد.



    بن لادن در جایی البته به این اظهارات بوش پسر پاسخ داد و گفت : اگر صحبت شما درباره نفرت ما از آزادی آمریکایی درست است، پس چرا به سوئد حمله نکردیم!



    3) بی ارتباط بودن ایدئولوژی اسلام با القاعده



    بوش معتقد بود القاعده جریانی است که اسلام را تحریف کرده است. رئیس جمهوری وقت آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر در نخستین اقدامات خود از یک مسجد در واشنگتن دیدار کرد. البته نیروهای القاعده یقین دارند که مبارزه آنها در راستای دفاع از اسلام است.



    4) تاثیر بن لادن بر تفکرات الظواهری



    می گویند "ایمن الظواهری" پزشک مصری و نفر دوم القاعده مغز متفکر این جریان است، اما نقطه عطف استراتژیک تاریخ القاعده این بود که بن لادن توانست برخی تفکرات الظواهری در این زمینه که باید ابتدا رژیم مصر سرنگون شود، تغییر داد. بر این اساس، بن لادن توانست الظواهری را به این مسئله قانع کند که از دشمن در دسترس صرف نظر کرده و مبارزه با دشمن واقعی (آمریکا)را نصب العین قرار دهد.



    5) بی اثر بودن مرگ بن لادن در مبارزه با تروریسم



    بسیاری از تحلیلگران معتقدند مرگ بن لادن هرگز حرکت تندروها را تضعیف نخواهد کرد. البته در این مسئله نمی توان شک کرد که بن لادن القاعده را شکل داد و بسیاری از نیروهای این گروه سوگند وفاداری به بن لادن خورده اند نه به القاعده!



    با نبود بن لادن القاعده رهبری پرنفوذ که می توانست میان جریانهای مختلف در خاورمیانه و شمال آفریقا هماهنگی ایجاد کند، از دست رفته است.

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • جمهوري آذربايجان

    پرچم:

    سرود ملي:

    نام رسمی کشور :

    جمهوری آذربایجان (Republic of Azerbaijan)

    پایتخت:باکو


    زبان رسمی :آذری ،روسی، ارمنی

    نوع حکومت :  جمهوری فدرال چند حزبی
     
    مذهب :  بیش از ۹۳ درصد مسلمان و۵ درصد ارتدکس

    واحد پول : منات آذربایجان

    عضویت :  سازمان ملل متحد ، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا

    جمعیت :  در سال ۲۰۲ ، ۸۱۶۷۰۰۰ نفر( هشتاد و ششمین کشور از نظر جمعیت )

    روز استقلال : ۳۰ اوت ۱۹۹۱

    شهرهای عمده : سومقاییت, مینگه چویر, گنجه

    امید طول عمر :  ۷۱سال

    رشد سالانه جمعیت :

    نژاد :

    مساحت :  ۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع

    خط ساحلی :  خط ساحلی ندارد

    مختصات جغرافیایی :  ۴۰ درجه و۳۰ دقیقه شمالی و۴۷ درجه و۳۰ دقیقه شرقی

    نقشه جفرافیایی

    نقشه سیاسی


    حکومت :  نوع حکومت جمهوری فدرال چند حزبی با یک مجلس قانونگذاری است. رئیس جمهور و ۳۵۰ عضو پارلمان با رأی تمامی افراد بالغ برای چهار سال انتخاب میشوند . سیاست حزبی در مراحل اولیه است و احزاب کوچک آذری و گروه بندیهای سیاسی بسیاری وجود دارد .

    احزاب عمده سیاسی عبارتند از : • جبهه خلق آذربایجان • گروه سیاسیال دموکرات


    آموزش :  میزان باسوادی :بیش از ۹۹ درصد در سال ۱۹۷۰

     

    سنین تحصیل اجباری: ۵ تا ۱۵ سال تعداد دانشگاه:

    ۲
    دفاع :  خدمت سربازی :مدت انجام خدمت سریازی ۲ سال میباشد.

    کشور آذربایجان هم اکنون کشوری جنگزده است. در پی جنگهای قومی اش با همسایه خود کشور ارمنستان منطقه قره‌باغ,آرتساخ, که دارای بیشینه ارمنی است از این کشور جدا شد و در حالت نیمه مستقل به سر میبرد. در کل ۲۰ درصد از خاک جمهوری پیشین اران (آذربایجان) چند سال پس از استقلال از این کشور جدا شد و مستقل گشت. هم اکنون اران یک میلیون جنگزده دارد که بیشترشان سالهای سال است که در چادرها بسر میبرند
    جغرافیا :  آذربایجان متشکل است از زمینهای پست کرانه دریای خزر و بخشی ازکوههای قفقاز در شمال و قفقاز کوچک در جنوب غربی است. این جمهوری شامل سرزمین نخجوان در غرب ارمنستان است.

    رودهای مهم : کوراارس

    بلند ترین نقطه: قله بازار دیوزی با ۴۴۴۸۰ متر

    آب و هوا: آذربایجان آب و هوای متنوعی دارد از جمله نیمه استوایی خشک و مرطوب در کنار دریای خزر تنوع دمایی در کوهها.
    اقتصاد :  ذخایر مهم نفت و گاز طبیعی نقطه اتکای اقتصاد و اساس صنایع سنگین است . هر چند صنعت بر اقتصاد حکم فرماست ، بخش کشاورزی کالاهای مختلف صادراتی از جمله پنبه وتنباکو را تولید می کند . ماهی خاویار برای صنعت مهم خاویار در دریای خزر صید می گردد . اقدامات اولیه برای ایجاد اقتصاد بازار انجام گرفته ،و موافقتنامه های تجاری با ترکیه به امضا رسیده است.
    تاریخ معاصر :  مدارک تاریخی نشان می‌دهد که جمهوری آذربایجان در زمانهای کهن آلبانیا نام داشت. مردم آنجا نخست از نژاد قفقازی (آسیانی) و همتبار با گرجیها و چچنها و داغستانیهای امروز بودند. سپس با آمدن تیره های آریایی به جنوب،‌ آلبانیا نیز مانند بقیه ایران آریایی نشین شد و خون بیشینه مردم آلبانیا از تبار همان آریایی های مهاجر است. بعدها این بخش بارها تغییر نام داده و هر بار بخشی از خاک مناطق همکنار خود بشمار میرفته است,گاه بخشی از ارمنستان، گاه تالش، گاه آذرپایگان و.. جز اینهااستفاده از نام استان ایرانی آذربایجان برای این منطقه بوسیله‌ عثمانیهای مهاجم که بخشهایی از اران را اشغال کرده بودند انجام پذیرفت و شوروی نیزهمیمن کار را ادامه داد و هدف از آن ادعا پیدا کردن بر روی استان و منطقه ایرانی آذربایجان بود. روسیه در اوایل قرن نوزدهم آذربایجان شمالی را تسخیر کرد ، ولی بخش اعظم سرزمین آذریها تحت حکومت ایرانیان باقی ماند . طی جنگ جهانی اول جنبش ملی گرای آذری با ترکها متحد شد و در۱۹۱۸ کشور مستقل آذری با کمک ترکها ایجاد شد ، ولی در ۱۹۲۰ به تسخیر ارتش سرخ شوروی در آمد . آذربایجان از ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۶ بخشی از جمهوری ماوراء قفقاز شوروی بود و سپس به صورت یکی از جمهوریهای شوروی در آمد . آذربایجان به دنبال کودتای نافرجام کمونیستهای تندرو در مسکو ( سپتامبر ۱۹۹۱ ) اعلام استقلال کرد و در زمان انحلال شوروی ( دسامبر ۱۹۹۱ ) از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شد از ۱۹۹۰ نیروهای آذری و ارمنی بر سر حاکمیت قره باغ علیادرگیر کشمکش خشونت باری بوده اند. این سرزمین که اکثریت جمعیت آن را ارمنیان مسیحی ارتودوکس تشکیل می دهد در محاصره آذریهای شیعه قرار دارد . در ۱۹۹۲ آذربایجان از جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع خارج شد و روابط نزدیکی با ترکیه ایجاد کرد.

     

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:جمهوري آذربايجان,همه چيز در مورد آذربايجان,,
  • ما آريايی نيستيم به گوشمان نخوانيد

    آیا میدانستید که ترک ها (حتی یک نفر از ترک ها)آریایی نیستند؟ در حالی که به گوش ما این گونه

     میخوانند که ملت ایران آریایی هستند!!!!!!    ترک آریایی نداریم. ترک ها 17 قوم هستند که اسم های

     آنها عبارتند از(برگرفته شده از کتاب تاریخ دیرین ترکهای ایران چاپ شده در خود ایران به زبان فارسی و ترسی)

    1.قبحاقلر 2.هونلر  3.خزرلر  4.ساویرلر  5.آوارلر  6.کنگرلر  7.قفقایلر  8.اوغوزلر  9.گوک ژلر

     10.قبقاچ لر  11.قیرقیزلر  12.قارلوق لر  13.ینچک لر  14.مجارلر  15.بلغار لر  16.هیشی لر  17.هوری

     

    هر چه ترک بوده و هست  یکی از نوادگان این اقوام هست در حالی که یک فارس هم پیدا نمیشود که از این اقوام باشند.

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • بابك خرمدين

    بابک خرمدین،کسی که فقط و فقط به خاطر ترک ها این همه زجر کشیده و به شهادت رسیده است .

    پس فکر میکنید چرا این نام پر افتخار "بابک" 1200 سال است که مانده است و خواهد ماند ،چون یک الگو است برای تمام ترکها نه ایرانی ها! چرا نه ایرانیها ؟ چون بابک بر علیه همین ایران آن زمان البته ایرانی در ان زمان نبود بلکه عربهایی که در آن زمان ایران فعلی را در اختیار داشتند قیام کرده بود،و در آخر هم به دست یک ایرانی فارس دستگیر وکشته شد!(افشین)

    مبادا اسم فرزند خود را بدون مطالعه و اطلاع از آنکه این نام نام چه کسانی بوده است انتخاب کنید،همین نام کثیف "افشین"  گذاشتن توهین به (البته با اطلاع داشتن که افشین چه کسی بود) تمام ترکهای آذری هست.

     

    ما ترک ها مدیون شیرمردی که در تاریخ همچو او نیامده و نخواهد آمد هستیم ،الان به جایی که گفته میشود آذربایجان(زنجان،همدان،آذربایجانشرقی،آذربایجان غربی،اردبیل،آستارا،قزوین،نخجوان و کشور آذربایجان) به همت بابک خرمدین گفته میشود.

    بابک در هنگام به کشته شدنش وقتی که دستش را قطع کردند به جای اینکه فریاد کشد وآه وناله کند وبترسد گفت: منیم آذربایجانم وقتی پاهایش را قطع میکرد به جای داد زدن گفت:منیم آذربایجانم.

     

     

    بابک موقع به شهادت رسیدن گفت:من را بکشین،یک روزی خواهد آمد که نوهای من(نسلهای من)انتقام من رو از شما خواهد گرفت.

    به زبان فارسی به ما علم می اموزند(در حالیکه فهش های فارسی  بلد نیستیم)و بر عکس فهش های ترکی یاد میگیرم و نه علم ؟؟؟

    میدونین یعنی چی؟؟  یعنی تهاجم و قتل فرهنگی

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • كليپ تبليغات چيپس

    خيلي كليپه باحالي هستش حتما نيگا كنين

     

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • بالاخره بعد از مدتی علت درس نخوندن دانشجویان کشف شد

    ) در سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند

    2) حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی برای یک فرد نرمال مشکل است 263 روز باقی میماند

    3) در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا 122 روز میشود بنابراین 141 روز باقی میماند

    4) اما سلامتی جسم و روح روزانه 1ساعت تفریح را می طلبد که جمعا 15 روز میشود پس 126 روز باقی میماند

    5) طبیعتا 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود پس 96 روز باقی میماند

    6) 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است.
    چرا که انسان موجودی اجتماعیست این خود 15 روز است.پس 81 روز باقی میماند

    7) روزهای امتحان 35 روز از سال را به خود اختصاص میدهند پس 46 روز باقی میماند

    8) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند پس 16 روز باقی میماند

    9) در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید پس 6روز باقی میماند

    10) در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود پس 3 روز باقی میماند

    11) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرد پس 1 روز باقی میماند

    12) 1 روز باقی مانده همان روز تولد شماست چگونه میتوان در آن روز درس خواند؟



    نتیجه اخلاقی: یک دانشجوی نرمال نمی تواند درس بخواند

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • نظر سنجي


    اگه ترك باشي اين مطلبو ببيني راي ندي مطمئن باش ترك نيستي

     

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:نظر سنجي,
  • سرعت اینترنت رایگان کره، ۵۰۰ برابر اینترنت پولی ایران


    سال ۷۳ اوّلین وب سایت ایرانی داخل ایران راه‌اندازی می شود و یک سال بعد مجلس شورای اسلامی با تصویب تأسیس شرکت امور ارتباطات دیتا تحت نظر شرکت مخابرات ایران مسؤلیت توسعه خدمات دیتا در سطح کشور را به طور انحصاری در اختیار آن شرکت قرار می‌دهد. و به این ترتیب اینترنت در ایران رسمیت پیدا می کند.

     

    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از آفتاب نیوز، با گذشت ۱۷ سال از پیدایش اینترنت در ایران، امروزه این فناوری به‌عنوان ابزاری کارآمد و مهم در زندگی شهروندان شناخته می‌شود، به طوری که با توجه به جامعه جوان ایران و استقبال آنها از سرویس های این فناوری ، بیش از ۳۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران از خدمات آن استفاده می کنند.

    اهمیت خدمات ارتباطات و IT در توسعه و پیشرفت ملت ها به حدی است که دولت ها و ارائه‌دهندگان اینترنت درتلاشند تا اینترنت را با بیشترین سرعت، بالاترین کیفیت، بهترین خدمات پشتیبانی و کمترین قیمت به کاربران خود ارائه دهند تا راه توسعه را بر رقبای خود در بازار پهنای باند تنگ کنند.

    این درحالی است که تازه ترین بررسی های سایت اسپید تست (Speedtest.net) نشان می‌دهد که ایران در زمینه بهره‌مندی از سرعت اینترنت در دنیا، در جایگاه ۱۷۵ قرار دارد.

    این بررسی ها نشان می دهد، سرعت متوسط اینترنت در کره‌جنوبی ۱۴/۶ مگابیت برثانیه می باشد که این کشور را به‌عنوان کشوری که بالاترین سرعت اینترنت را به کاربران عادی عرضه می‌کند، معرفی کرده است. کره‌جنوبی سریع‌ترین اینترنت خود را با قیمت ۲۸/۵۰ دلار در ماه ارائه می‌کند در شرایطی که برپایه گزارش اداره ملی آمار در این کشور، متوسط درآمد کره‌جنوبی برای یک خانواده کارگر با حداقل تحصیلات ۲۷هزار و ۳۸۴ دلار است.

    اما در ایران شرایط به طور کلی متفاوت تر از هر کشور دیگری است تا جایی که سرعت متوسط اینترنت در ایران ۶۱ صدم مگابیت بر ثانیه است ، و از این لحاظ جایگاه ۱۷۶ در میان ۱۸۵ کشور جهان از آن ماست . و شاید نکته جالب توجه نیز این باشد که افغانستان، با دارا بودن رتبه ۱۴۵ و میانگین سرعت ۱/۲۸ مگابیت بر ثانیه از ایران بالاتر است.

    همچنین کاربران اینترنت در ایران برای خطوط مثلا پرسرعت ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه چیزی حدود ۱۵هزار تومان می‌پردازند که معادل تقریبی ۱۵دلار می‌شود در حالی که قیمت اینترنت ۴مگابیت بر ثانیه در همسایگی ایران چیزی حدود ۲۵دلار در سال است.

    مقایسه بین سرعت و قیمت اینترنت در کره جنوبی و ایران نشان می دهد که سرعت اینترنت رایگان کره جنوبی حدود ۵٠٠ برابر اینترنت پولی در ایران است. در حالی که قیمت اینترنت ۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه ای ایران بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در ماه هزینه دارد قیمت اینترنت ۲۲۴ مگابیت برثانیه ای کشورهای چون مالزی تنها حدود ۱۵۰۰ تومان در ماه تعیین شده است. قیمت یک سرویس۲۵۶ در ایران تقریبا ۲ برابر امارات، ۳ برابر مصر و ۱۲ برابر ترکیه است! در قیمت های خرده فروشی، هزینه پهنای باند در ایران تا بیش از ۵۰ برابر قیمت جهانی می‌رسد و این یعنی فاجعه ای بزرگ در عصر فناوری اطلاعات.

    اما در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص گران شدن قیمت اینترنتت در ایران شنیده شد که از افزایش ۳ تا ۱۴ برابری قیمت اینترنت در ایران حکایت دارد. به طوری که شرکت‌های مخابرات استانی هزینه سرویس‌دهی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت موسوم به ‌ای‌دی‌اس‌ال را بین ۳ تا ۱۴ برابر افزایش داده اند.

    به نظر می سد این افزایش ناگهانی قیمت باعث حذف شرکت‌های بخش خصوصی از دایره ارائه خدمات اینترنت شود . زیرا افزایش ۱۴ برابری یعنی اعمال تعرفه‌های جدیدی براساس هزینه تمام شده و در نهایت افزایش هزینه برای مشترکان اینترنت ؟!

    ارائه اینترنت پرسرعت در برخی کشورها می‌تواند نسبت به خدمات مشابه در سایر کشورها با قیمت بالاتری ارائه شود که در این مورد باید به سطح زندگی، میزان تورم و متوسط درآمد خانواده‌ها در آن کشور توجه کرد؛ به‌طوری که یک خانواده متوسط در کشوری با تورم ثابت به‌دلیل درآمد سالانه قابل توجه، قادر به پرداخت هزینه بالای ۳۰ دلار در ماه برای دریافت اینترنت بالای ۳مگابیت برثانیه باشد.

    حال اگر هزینه اینترنت در کشور ما نسبت به میزان درآمد سرانه اشخاص ، بالا رود موجب جلوگیری از گسترش این سرویس در ایران و بالطبع باعث می شود در رابطه با میزان دسترسی به اینترنت ، رتبه مناسبی در جهان نداشته باشیم. و همه این عوامل دست به دست می دهند تا امکان اجرای طرح‌های دورکاری، پیاده‌سازی‌ طرح دولت الکترونیک و ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان میسر نشود.

    به هر حال خوش بینانه‌ترین اظهارات مقامات اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حکایت از افزایش پهنای باند اینترنت کشور از ۱۲۸ کیلوبیت فعلی به ۵۱۲ کیلو بیت بر ثانیه در سال پایانی برنامه پنجم توسعه یعنی سال ۱۳۹۴ و کاهش قیمت آن را داشت که با این وجود سال ۹۴ هم سالی است که احتمالا در آن ایران رتبه آخر جهانی را در زمینه سرعت اینترنت با بالاترین قیمت و با فاصله بسیار از آن خود خواهد کرد !

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • اینترنت یک گیگابیتی برای همه مردم کره جنوبی در سال ۲۰۱۲

    کره جنوبی، از لحاظ سرعت دسترسی کاربران به اینترنت، مقام نخست را دارد، اما ظاهرا این رتبه، به تنهایی، دولت این کشور را راضی نمی‌کند.

    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از یک پزشک، تا انتهای سال ۲۰۱۲، کره جنوبی قصد دارد که همه خانه‌ها را مجهز به اینترنت یک گیگابیتی کند. چنین سرعتی ۲۰۰ بار از سرعت متوسط دسترسی به اینترنت، در آمریکا بیشتر است.

    در طرح آزمایشی، پیش از اجرای سراسری، پنج هزار خانه در پنج شهر کره، به چنین اینترنتی متصل شده‌اند. هر مشتری برای دسترسی به اینترنت بایستی مبلغی کمتر از ۲۷ دلار پرداخت کند.

    مهندس جوان ۲۸ ساله‌ای که یکی از مجریان این طرح جاه‌طلبانه است، می‌گوید که کره‌ای‌ها باید برای تلویزیون سه‌بعدی اینترنتی، پروتکل‌های تلویزیون‌ها اینترنتی، چندرسانه‌ای‌های با کیفیت بالا و گیم و ویدئو کنفرانس و رایانش ابری آماده شوند.

    بعضی از اسباب و ابزار اجرای این طرح، هنوز در مرحله آزمایشی هستند، اما مجریان این طرح پروایی از این بابت، به دل راه نمی‌دهند چرا که آنها باور دارند که اینترنت گیگابیتی برای آینده ضروری است. مطابق همین طرح سرعت اینترنت وایرلس هم ۱۰ برابر خواهد شد.

    البته در کره جنوبی، اعتیاد به اینترنت یه مسئله اجتماعی نگران‌کننده است، طوری که اردوگاه‌های ترک اعتیاد اینترنتی برای نوجوان‌ها و جوان‌ها دایر شده است! سال پیش یک زوج کره‌ای بعد از مرگ دختر سه‌ماه‌شان دستگیر شدند، علت دستگیری آنها این بود که آنها از فرط علاقه به یک بازی اینترنتی، از فرزند خود غفلت کرده بودند، طوری که او از گرسنگی تلف شده بود!

    گرچه اینترنت گیگابیتی ایده‌ای متعلق به کره‌ای‌ها نیست، اما برای اولین بار است که کشوری قصد همگانی کردن آن را دارد. پیش از این ژاپن و هنگ کنگ هم طرح‌هایی برای اینترمت گیگابیتی داشته‌اند و گوگل هم یک طرح مشابه را در نظر دارد.

    برای عملی کردن طرح اینترنت گیگابیتی، خطوط فیبر نوری موجود در کره، نیازی به تغییر و تحول ندارند، اما زیرساخت‌هایی هم مثلا در قسمت خطوط DSL و خطوط تلفنی با سرعت بالا، باید ارتقا پیدا کنند.

    کره جنوبی، زمانی از کره شمالی هم فقیرتر بود، اما حالا ۱۳‌امین قدرت اقتصادی دنیاست. تحولات اقتصادی در زمینه خودروسازی، فلزات، کشتی‌سازی و ساختمان‌سازی، اسباب این بزرگی را فراهم آورد.

    اما بعد از مدتی، با افزایش هزینه نیروی کار، رقابت در عرصه جهانی برای صنایع کره جنوبی، دشوار شده است و اینجاست که «صنابع مبتنی بر دانش»، ابزاری برای حفظ موقعیت ممتاز این کشور هستند.

    شهروندان کره‌ای هم‌اینک ۳۸ دلار برای دسترسی به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی پرداخت می‌کنند، در حالی که آمریکایی‌ها برای دسترسی به اینترنتی با همین سرعت، مبلغ ۴۶ دلار می‌پردازند. البته ISPهایی هم هستند که هم‌اینک هم به مشتریان اینترنت یک گیگابیتی می‌دهند، اما هزینه چنین سرعت دسترسی‌ای در حال حاضر ۷۰ دلار در ماه است.

    اینترنت یک گیگابیتی، فقط یکی از چند برنامه مبتنی بر اینترنتی که دولت کره جنوبی قصد دارد، ظرف چند سال آینده، اجرا کند. هزینه این برنامه‌ها بالغ بر ۲۴٫۶ میلیارد دلار خواهد بود. البته بیشتر هزینه این برنامه‌ها را شرکت‌های خصوصی، پرداخت می‌کنند.

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,
  • دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران

    parti teh 1 دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران + عكس

     

    parti teh 2 دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران + عكس

    ***

    parti teh 3 دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران + عكس

    ***

    parti teh 4 دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران + عكس

    ***

    parti teh 5 دستگیری دختران و پسران در پارتی شمال تهران + عكس

    نسخه جدید شیخ و مریدانش

    مریدی ترسان نزد شیخ برفت و عرض بکرد : یا شیخ خوابی دیدم بس عجیب ،
    خواب دیدم گدای سر چهار راه از من کمک قبول نکردی و بگفت که تو تحریمی.
    شیخ فرمود : کمی دیر خواب دیدی. گامبیا و امبیا و سنگال نیز ایران تحریم بکرده اند.
    حیرانم ازاین عجایب تودرتو***دگران را برق بگیرد مارا جرقه ی پتو!
    و مریدان همی گریستند.

    --------------------------------------------

    مریدی “تگری زنان” نزد شیخ برفت و گفت یا شیخ حالم دریاب که بغایت رسید.
    شیخ فرمود : مریدا تو را چه شده ؟
    عرض کرد : مرادا ! چشمانم ز حدقه درآمده ، خون در کله ام جمع بشده ، جهان در پیش چشمانم تیره گشته و شاخی بر سرم سبز شده.
    شیخ فرمود : چیزی نیست ، یحتمل بعد از اخبار BBC ، اخبار بیست و سی بدیده ای.
    و مریدان نعره ها و فغان ها زدند.

    --------------------------------------------

    شیخ را پرسیدند : از برای چه ساکتی ؟
    فرمود : سکوتم از رضایت نیست ، دلم اهل شکایت نیست.
    و مریدان از هوش برفتندی.

    --------------------------------------------

    روزی شیخ به گشت و گذار در نت همی پرداخت و لکن سرعت اینترنت ایران به سرعت الاغ پیر لنگ لوکی می مانست
    که کُره ای در شکم دارد و باری بر کول !
    پس هیچ سایتی نبود مگر آن که تا لود شدنش شیخ چهار رکعت نماز همی گذاردی.
    نوبت به لغت نامه دهخدا برسید . شیخ به انگشت تدبیر اینتر بزد و …
    بالا آمد آن صفحه ی نحس شوم *** دق دهنده ی مردم مرز و بوم
    پس شگفتی مریدان را درگرفت. شیخ را پرسیدند : یا شیخ این لغت نامه ای بود. این دیگر چرا ؟
    شیخ بگریست …
    لغتنامه مملو زلغات کهن و نو***چه ربطی داشت به سیاست و پو.ر.نو
    که چنینش کردند پیلتر و مسدود *** گناه دهخدای ادیب دیگر چه بود ؟
    و مریدان آنقدر بگریستند و نعره کشیدند تا تسمه موتورشان بسوخت.

    --------------------------------------------

    مریدی بر سر زنان نزد شیخ برفت رقعه ای به شیخ داد و عرض کرد یا شیخ قبض گازتان آمد.
    فغان و ناله از مریدان برخاست.
    شیخ گریان فرمود : کاش قبض روح می شدیم و قبض گاز نمی شدیم ، حال آن کلنگ بده ببینم.
    مرید عرض کرد : یا شیخ این کلنگ نیست قبض است.
    فرمود : هرچه که هست خانه مان را ویران بکرده.
    پس نیک در قبض نگریست که صفرهایش از قبض برون زده بود.
    فرمود : به گمانم هیزم نیز گران گشته. بگردید و تپاله جمع کنید که گر آن هم گران شود بی گمان بیچاره ایم.
    خوشا تپاله و وفور بی مثالش *** نه به این گاز و بهای بی زوالش
    و مریدان خون بگریستند .

    --------------------------------------------
    شیخ را پرسیدند : اینترنت ایران به چه ماند ؟
    فرمود : به زنبور بی عسل.
    عرض کردند : یا شیخ ، اینکه قافیه نداشت.
    فرمود : واقعیت که داشت .
    و مریدان رم کردندی و به صحرا برفتندی.

     

  • نوشته : AYHAN
  • تاريخ: چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:,

  • traxtoor

    AYHAN

    traxtoor

    http://traxtoor.loxblog.com

    Azərbaycan-Traxtor

    Azərbaycan-Traxtor

    Azərbaycan-Traxtor

    خوشبختي داشتن دوست داشتني ها نيست. خوشبختي دوست داشتن داشتني ها است. وبلاگ رسمي تراكتور سازي تبريز

    Azərbaycan-Traxtor

    صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

    وبلاگicon